دستگاه درزبندی حرارتی

دستگاه فویل درزبندی آلومینیوم بصورت خطی اتومات و دارای سنبه ماتریس از نوع فولاد آلیاژی می باشد و بصورت حرارتی فویل را پانچ کرده و بر روی ظرف پلاستیکی میچسباند .سرعت دستگاه 1200 عدد در ساعت می باشد.

دستگاه درزبندی یک ماشین نیمه اتومات برای درزبندی کردن انواع ظروف در شکل های مستطیلی ،گرد،مربعی ،بیضی،ذوزنقه و انواع شکل های مختلف در بازار است و عملکرد آن بصورت خلا و حرارت میباشد . این دستگاه مناسب برای بسته بندی کردن انواع ظروف غذایی در خلا برای آب بندی طراحی شده است.شکل زیر نمونه ای از این دستگاه را نشان میدهد.

 

 

عملکرد دستگاه

در این محصول اپراتور ظروف پر شده را در فیکچر قالب قرار می دهد وبا فرمان اپراتور ظروف به داخل کشیده میشود و با برخورد به میکرو سوئیچ عملیات سیل انجام میشود.

 

امکانات

  • 5عدد ظرف را در دقیقه درز بندی میکند
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی و خورنده
  • دارای تابلو برق
  • آب بندی کامل در طول چرخه درزبندی کردن
  • مجهز به دکمه stop/start
  • داشتن کانتر برای شمارش تعداد تولید روزانه
  • نصب آسان و بهره برداری از حداکثر بهره وری نیروی کار
  • به آسانی قابل جابجا شدن است
  • هزینه نگه داری کم

 

دستگاه درزبندی القایی دستی

ظرفیت کاری در حدود حداقل 1200 عدد ظرف در ساعت را دارد . جنس بدنه از استیل اروپایی ، قابلیت جابجایی آسان و کارکرد آسان دارد. همینطور مناسب کارهایی با ظرفیت متوسط می باشد.

 

عملکرد دستگاه

درزبندی القایی توسط سیم پیچی انجام می شود که در اثر عبورجریان الکتریکی، میدان مغناطیسی ایجاد می کند و این میدان الکترومغناطیسی باعث داغ شدن فویل آلومینیومی می شود که لایه واکسی و لایه پلی اتیلنی را گرم می کند.

ذوب شدن لایه پلیمری روی فویل باعث چسبیدن فویل به دهانه بطری می شود و همچنین لایه واکسی ذوب شده وجذب اولین لایه می شود که پس از سرد شدن، دو قسمت از هم جدا می شود( فویل آلومینیومی و مقوای کاغذی یا فوم). اگر در ظرف را باز کنیم، مقوای کاغذی یا فوم داخل در قرار گرفته و فویل آلومینیمی به دهانه ظرف چسبیده است.برای مصارف مختلف ظرفهایی از جنسهای مختلف بکار می رود و به تبع آن انواع فویلها را خواهیم داشت.

 

معایب دستگاه

همان طور که از اسم این دستگاه برمی آید  این دستگاه بصورت دستی بوده و مناسب سیستم اتوماتیک خط تولید و اتوماسیون صنعتی نمیباشد در واقع سنسورینگ در کار نیست .

 

 

دستگاه درزبندی القایی اتوماتیک

این دستگاه برای درزبندی کردن ظروفی از جنس pet ,pp, pe و… به وسیله واشر های درزبندی بصورت ریلی و خطی مورد استفاده قرار میگیرد و درزبندی کردن با استفاده از امواج الکترومگنتیک صورت میگیرد.

قطر دهانه این ظروف بین 20 -50 میلیمتر و  ارتفاع ظرف 40-300 میلیمتر می یاشد. همچنین این دستگاه  ظرفیت تولید 250 عدد در دقیقه را دارد.

 

 

 

معایب دستگاه

  • قیمت بالا
  • پیروی نکردن از الگوریتم کنترلی خاص پایین

 

دستگاه درزبندی مگنتی و پدالی

اساس کاری این دستگاه نیز بصورت دستگاه درزبندی القایی دستی بوده و در سه نوع درزبند پدالی برنجی المنتیدرزبند پدالی المنتی تک بازو و دوبازودرزبند رومیزی پدالی برقی میباشد که زیاد صنعتی نبوده و بیشتر در کارگاه های کوچک مورد استفاده قرار میگیرند.

دستگاه درزبندی پدالی برنجی المنتی

دستگاه درزبندی المنتی تک بازو و دوبازو

 دستگاه درزبندی رومیزی پدال برقی

 

 

همانطور که عنوان شد دستگاه های مذکور برای کارگاه های کوچک مناسب هستند و  فاقد الگوریتم کنترلی هستند ،همچنین این روش یک روش تماسی می باشد که تلفات آن بالا و زمان زیادی از تولید میگیرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *