بسمه تعالی

 

 

معنای اختصار FIP آسان نیست. در اصل، کلمه با “پروتکل اجرای کارخانه” معادل بود. بعدها آن را تحت نام “پروتکل ابزار دقیق کارخانه” و یا “فرآیند اطلاعات شار” شناخته شد. امروزه این پروتکل (و همان چیزی است که در اینجا) تحت IEC 61158 استاندارد شده است بدون توجه به نحوه خواندن اختصار و به طور گسترده به عنوان WorldfiP شناخته می شود. این فن آوری Fieldbus با مبدأ آن در فرانسه است و بر اساس استفاده از اترنت است.

 

 

 

FIP با استفاده از اترنت صنعتی قادر به زمان واقعی عمل می کند. توصیف ویژگی به عنوان زمان واقعی در ابتدا به این معنی است که این برنامه کاربردی فناوری می تواند از یک سیستم استفاده کند که می تواند نیازهای زمان واقعی را برآورده کند. این کار با محاسبه یک نتیجه مطلوب در یک دوره زمانی انجام می شود که به وضوح در پیش تعریف شده است، یعنی یک فاصله زمانی. به همین ترتیب، بسته داده های درخواست شده باید قبل از محدود شدن زمان، به سیستم موجود باشد. با این حال، در نهایت، اندازه این فاصله زمانی ضروری نیست. FIP بر اساس اترنت عمل می کند. این یک تکنولوژی است که امکان ارائه مشخصات برای نرم افزار، سخت افزار و شبکه های داده کابلی را فراهم می آورد. این شبکه های داده در ابتدا برای شبکه های محلی، یعنی شبکه های محلی، در نظر گرفته شدند. از طریق اترنت، داده ها را می توان در یک شبکه رد و بدل کرد. این اتفاق می افتد به شکل بسته های داده، به عنوان مثال مجموعه ای از پیام های عددی بین دستگاه های یک شبکه محلی منتقل می شود. این سرویس ارتباطات داخلی سیستم را به عهده دارد، به این ترتیب FIP موقعیت مهمی در ارتباطات IT و ارتباطات صنعتی دارد. پس از همه، به ویژه در بخش های اقتصادی که در آنها تاسیسات پیچیده استفاده می شود و نیازهای ثابت برای تولید بزرگ تر و با هزینه ای موثر تر است، اتوماسیون فرآیندهای در فرآیند کاری تعیین کننده است. اترنت متشکل از انواع مختلف پروتکل ها است که ساختار انتقال داده را مشخص می کند. این بدان معنی است که تنظیم فرآیند انتقال، یعنی چه چیزی دریافت شده و چه زمانی است. علاوه بر نوع کابل ها و شاخه ها، این پروتکل ها نیز فرم های انتقال را، به عنوان مثال فرمت ها و سیگنال ها را پوشش می دهد.

 

 

 

پروتکل تجهيزات کارخانه يک فيلتر استاندارد است که براساس استاندارد EN50170 اروپايی گرايش دارد. این تکنولوژی بر اساس یک ابتکار فرانسوی در سال 1982 توسعه داده شد، در حالیکه تلاش برای طراحی یک تحلیل تقاضا برای استاندارد آینده فید بس انجام داد. در سال 1986، این به «ابتکار اروپایی اروپایی» با 13 عضو بزرگ منجر شد. این گروه در فرانسه شروع به ایجاد میدان Fieldbus که بعدا ایجاد شد. به دلیل تلاش های سازندگان مختلف برای پیدا کردن یک استاندارد معتبر بین المللی برای این تکنولوژی توسط خود، سازمان WorldFIP در حمایت از FIP تشکیل شده است. علاوه بر نامگذاری این پروژه، WorldFIP همچنین یک سیستم Fieldbus مشخص بر اساس FIP تعیین می کند. در اینجا، تفاوت به “پروتکل ابزار دقیق کارخانه” در انتقالهای محدود سیم به شبکه موجود است:

 

حالت ولتاژ 31.25 kbps

حالت ولتاژ در 1.0 مگابیت در ثانیه

حالت کنونی در 1.0 Mbps

حالت ولتاژ در 2.5 مگابیت در ثانیه

 

 

علاوه بر این چهار مشخصات برای انتقال داده ها در WorldFIP، امکان موجبری نوری نیز موجود است. این مربوط به انتقال نور از طریق فیبرهای پلیمر نوری یا کوارتز است. این LWL، اختصار (آلمانی) از کابل فیبر نوری، از طریق استاندارد اروپا 50170 تعریف شده است. نرخ انتقال برای “پروتکل کارخانه سازنده” همانند جانشین آن است. در اینجا نیز بسته های داده یا نور از طریق کابل یا فیبر نوری منتقل می شوند. در یک بخش تنها امکان اتصال به 255 ایستگاه با مجموع 65536 نقطه ارتباطی در دسترس است. پروتکل پیام همچنین از دسترسی همزمان به کانال با پیامهایی استفاده میکند که می توانند تا 128 بایت طول داشته باشند

 

 

 

 

 

 

معنی پروتکل

در فناوری اطلاعات و فن آوری، پروتکل ها برای انتقال اطلاعات کنترل شده استفاده می شود. در حال حاضر در فرانسه پس از آن، “پروتکل ابزار دقیق کارخانه” اکنون نقش مهمی ایفا کرده است. در طول زمان، آن را به عنوان اساس برای مشخصات برای سیستم های fieldbus بیشتر کار می کرد. با این حال، مزایای استفاده از چنین تکنولوژی هنوز گسترده تر است. به همین ترتیب، بهبود در سیم کشی موازی:

 

صرفه جویی در هزینه های کابل به صرفه جویی در زمان به دلیل برنامه ریزی ساده و نصب،

کاهش تابلوهای بلورس و کابینت های توزیع بزرگ،توانایی سیستم برای انجام تشخیص خود

قابلیت اطمینان بالاتر مسیرهای سیگنال و کوتاه شدن آنها،  حفاظت بالاتر در برابر تداخل در مورد مقادیر آنالوگ حذف محدوده های مشخص شده برای اندازه گیری

 

 

 

 

 

مزایای استفاده از یک سیستم fieldbus و با آن، میزان «پروتکل کارخانه سازنده» به طور کامل توسط این فهرست پوشش داده نشده است. این پروتکل می تواند و باید به عنوان یک پیشرفت تکنیکی مهم در نظر گرفته شود.

 

 

 

بسته به نوع اندازه، یک دسته از دستگاه ها بر روی شبکه وجود دارد. این دستگاه ها نیاز به یک روش موثر ارتباط بین خود دارند تا اطلاعات را به مقصد صحیح انتقال دهند. پروتکل های ارتباطی مجموعه ای از استانداردها هستند که به سخت افزار و نرم افزار مختلف می پردازند که چگونه داده های عناصر بین آنها را انتقال دهند. هنگام کار با مدل OSI، پروتکل ها ارتباط بین اشخاص را در یک لایه مدل مرجع یکسان کنترل می کند. پروتکل های شبکه شامل مکانیزم هایی برای شناسایی و ایجاد ارتباطات با یکدیگر و همچنین قوانین قالب بندی که نحوه قرار دادن داده ها در پیام ها ارسال و دریافت می شوند (Mitchell، 2014). اگر دستگاه ها از پروتکل های مختلف استفاده می کنند، نمی توانند درک کنند

 

 

 

پروتکل TCP / IP بر اساس چهار چارچوب لایه ای مانند مدل مرجع OSI هفت لایه است. این لایه ها لایه کاربرد، لایه حمل و نقل، لایه شبکه و لایه رابط شبکه هستند. سه کلاس از آدرس های استاندارد استاندارد وجود دارد که کلاس A، کلاس B و کلاس C. subnetting روش یا تکنیک است که اجازه می دهد تا مدیران شبکه از 32 بیت موجود در یک آدرس IP برای کارآمد استفاده کنند. اجزای اصلی مجموعه TCP / IP عبارتند از سیستم نام دامنه (DNS)، پروتکل پیکربندی میزبان پویا (DHCP) و سرویس نامگذاری اینترنت (WINS) ویندوز. مزایای استفاده از TCP / IP بازخورد خوب است، توانایی اضافه کردن شبکه ها بدون قطع سرویس های موجود، دست زدن به خطای نرخ بالا، استقلال پلتفرم و سربار دادن اطلاعات کم.

 

پروتکل کنترل انتقال یکی از قابل اطمینان ترین پروتکل ارتباطی ارتباطی است که در ترافیک اینترنتی استفاده می شود. هدف اصلی این بخش، انجام تحقیق در مورد پروتکل های دوستانه TCP و پیدا کردن پاسخ مناسب به سوالات مانند ویژگی های TCP که مناسب نیستند برای برنامه چندرسانه ای در زمان واقعی، کنترل تراکم اتصال TCP برای برنامه غیر TCP و غیره

 

 

 

  1. مقدمه

هدف از این گزارش، بحث در مورد پروتکل TCP / IP شبکه است و توجیه اینکه چرا مایکروویو Infotech با استفاده از پروتکل TCP / IP در هنگام راه اندازی LAN خود با یک دروازه به WAN و اینترنت انتخاب کرده است

با بررسی طیف وسیعی از کتابهای منتشر شده، سایتهای اینترنتی و کتابهای الکترونیکی در مورد TCP / IP، این گزارش، ساختار، اجزای مجموعه TCP / IP، نحوه اتصال LAN به WAN و اینترنت از طریق یک دروازه و مزایای آن را توصیف میکند.

 

یک تاریخچه مختصری درباره TCP / IP

چند سال پیش، TCP / IP به عنوان پروتکل اینترنت شناخته شد و بزرگترین چالش برای گرفتن یک شبکه محلی به اینترنت، کشف چگونگی اتصال TCP / IP با پروتکل های مناسب مانند IPX / SPX و NETBEUI بود . چند سال پیش، مدیران شبکه متوجه شدند که می توانند مشکل اتصال TCP / IP را با IPX / SPX و NETBEUI با حذف IPX / SPX و NETBEUI در کل ذخیره کنند. بنابراین پروتکل TCP / IP را نه تنها برای اینترنت بلکه پروتکل که تقریبا تمام شبکه های محلی را مستقر می کند، ایجاد می کند.

 

 

رفرنس :

Ieee

Sprotocol asd

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *