به معنای کلی ، یک دیتالاگردستگاهی است که داده ها را ثبت می کند. این دستگاه نیازی به الکترونیکی بودن ندارد اما معمولاً امروزه به این شکل وجود  دارد. قبل از ایجاد امکانات ضبط و ذخیره الکترونیکی ، داده ها یا با دستی روی یک سیاهه یا به طور خودکار بر روی نمودار به عنوان مثال در یک باروگرافی ثبت می شدند. داده های جدید مدرن معمولاً کوچکتر ، دقیق تر ، به نگهداری کمی نیاز دارند و برای تعداد زیادی از خواندن از حافظه کافی برخوردار هستند. اطلاعات ثبت مدرن معمولاً شامل موارد زیر است: اتصال به یک سنسور (داخلی یا خارجی). آنالوگ به مبدل دیجیتال برای تبدیل خروجی سنسور به یک عدد. حافظه برای ذخیره داده ها. ساعت واقع (RTC) برای حفظ زمان؛ و یک ریزپردازنده برای کنترل همه چیز. علاوه بر این ، اکثر مدل های ثبت کننده داده ها از جمله Zeta-tec دارای رابط کاربری با رایانه شخصی هستند تا بتوانند پیکربندی و تخلیه بارگیری داده ها را انجام دهند. این رابط اغلب RS232 بوده اما اکنون اغلب از USB استفاده می کند.

 

رزولوشن در دیتالاگر ها :

معمولاً همیشه می گوییم رزولوشن بالاتر بهتر است. با این وجود وضوح بالاتر از حافظه بیشتری استفاده می کند و 16 بیتی از حافظه 8 بیتی دو برابر استفاده می کند. اگر شما در حال انجام عملیات طولانی مدت یا تفصیلی ورود به سیستم هستید ، این ممکن است مسئله ای باشد. با گفتن این نکته ، ماجرای USB اطلاعات ما از حافظه کافی برای بیش از 65000 خوانش برخوردار است.ذخیره سازی داده ها در دیتالاگر: قبل از مقایسه گزینه های گوناگون ، اجازه می دهیم ابتدا در مورد معنای نامگذاری بحث کنیم. “بیت” روشی برای ذخیره اطلاعات به عنوان 1 یا 0 است. یک بیت برای هر چیزی فراتر از “بله” یا “خیر” و یا “خوب” یا “بد” واقعاً خوب نیست زیرا فقط می تواند 2 مقدار داشته باشد. اگر پیکسل باشد ، سیاه خالص یا سفید خالص خواهد بود.  برای توصیف داده های پیچیده یا طولانی ، می توان چندین بیت را با هم ترکیب کرد. هر بار که مقدار دیگری اضافه می کنیم ، تعداد ترکیبات بالقوه دو برابر می شود. یک بیت تنها دارای 2 مقدار ممکن است ، 0 یا 1. وقتی 2 بیت را ترکیب می کنید ، می توانید چهار مقدار ممکن داشته باشید (00 ، 01 ، 10 و 11). وقتی 3 بیت را با هم ترکیب می کنید ، می توانید هشت مقدار ممکن (000 ، 001 ، 010 ، 011 ، 100 ، 101 ، 110 و 111) داشته باشید. و غیره به طور کلی ، تعداد گزینه های ممکن 2 به تعداد بیت ها افزایش یافته است.

معنی دیتالاگر 8 12 16 بیتی چیست ؟

در اصطلاحات اساسی این به طول عددی اشاره دارد که می تواند برای ذخیره  و خواندن استفاده شود. در واقع دقت اندازه گیری به این بستگی دارد. 8 بیتی به مقادیر باینری داده ذخیره شده اشاره دارد اما اگر از عدد ده دهی عادی استفاده می کردیم می توانیم 2 رقمی یا 4 رقمی بگوییم. تعداد 2 رقمی. می تواند مقادیر را بین 0 تا 99 ذخیره کند – این وضوح 1 قسمت را در 100 می دهد. 4 رقمی می تواند تعداد را ذخیره کند. در محدوده 0 – 9999 با وضوح 1 قسمت در 10،000 رایانه ها و یک دستگاه ثبت اطلاعات Zeta-tec از شماره های باینری استفاده می کنند که “1” و “0” و “8” بیتی را ذخیره می کنند. می تواند مقادیر بین 0 تا 255 ، 12 بیتی 0 – 1023 و 16 بیتی 0 – 655535 را ذخیره کند و وضوح یک قسمت را در 65536 یا 0.0015٪ ذخیره کند.

 

دیتالاگر های 8 بیتی :

دیتالاگر های دما معمولا 8 بیتی هستند که می توانند داده ها با مقادیر بین 0 تا 255 را ذخیره کنند.

دیتالاگر های 8 بیتی که قادر به ضبط داده ها برای ماه ها ، حتی حمل و نقل طولانی مدت است. کلیه مشاهده داده ها ، صادرات داده ها و چاپ از طریق دو کلید عملکرد انجام می شود. هر دو چوب داده های دما و همچنین ترکیب داده های رطوبت و دما به همراه طیف گسترده ای از سنسورهای خارجی در دسترس هستند.

دیتالاگر های 16 بیتی :

دقت ذخیره سازی این دیتالاگر ها بالاتر است آنها میتوانند داده های در بازه ی 0 – 655535 را اندازه گیری و ذخیره سازی کنند. اما همانطور که گفته شد حافظه ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند.

دیتالگر های 24 بیتی :

هنگامی که شما به کسب اطلاعات دقیق ، تهیه کننده داده های با وضوح بالا ADC-20 و ADC-24 همان چیزی است که شما نیاز دارید که به آن (accurate data acquisition) مخفف (ADC) نهایت وضوح و دقت:با وضوح حداکثر 24 بیتی ، دستگاه های ثبت داده های USB ADC-20 و ADC-24 قادر به تشخیص تغییرات سیگنال کوچک هستند. ویژگی هایی از قبیل ورودی های دیفرانسیل واقعی ، جداسازی گالوانیک و نرخ نمونه برداری قابل انتخاب نرم افزار ، همه در یک وضوح تصویربرداری برتر بدون سر و صدا کمک می کنند ، و اطمینان حاصل می کنند که اندازه گیری های شما قابل اطمینان و دقیق در حدود 0.1٪ باشد.

 

دستیابی به داده های چند کانال انعطاف پذیر:

هر دو ADC-20 و ADC-24 از ورودی های دیفرانسیل واقعی برای رد صوتی عالی برخوردار هستند. برای داشتن یک سیستم بسیار انعطاف پذیر ، هر ورودی دیفرانسیل نیز می تواند به عنوان دو ورودی تک انتهایی تنظیم شود. این انعطاف پذیری با داشتن هشت ورودی دیفرانسیل یا 16 ورودی تکمیل بر روی ADC-24 ، کنترل کاملی را در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال ، شما می توانید ADC-24 را تنظیم کنید تا از چهار ورودی دیفرانسیل و هشت ورودی یکپارچه یا دو ورودی دیفرانسیل و 12 ورودی یکپارچه استفاده کند ، و غیره … انتخاب مورد نظر شماست. دیتالاگر های 32 بیتی : دیتالاگر با سرعت بالا از جمله دیتالاگر هایی هستند که سرعت انتقال داده بالایی دارند  . هر ماژول 16 ورودی آنالوگ ، 16 ورودی دیجیتالی دارند . ین دستگاه ها به کاربران امکان می دهند داده های آنالوگ و دیجیتالی با سرعت بالا و بدون کامپیوتر را جمع آوری کنند. این دستگاه ها اندازه گیری های پر سرعت و همبسته را تا حداکثر 200 کیلو ثانیه در ثانیه به طور مستقیم به کارت حافظه انجام می دهند. با استفاده از گزینه های تحریک پیشرفته آنالوگ و دیجیتال ، کاربران می توانند داده ها را برای نظارت بر سیستم ها و رویدادها بدون اختصاص دادن رایانه جمع کنند.

LAPIS به تازگی از در دسترس بودن میکروکنترلرهای 32bit ایده آل برای دیتالاگر های مورد استفاده برای کسب و مدیریت اطلاعات زیست محیطی در هنگام حمل بسته بندی خبر داد.

ML630Q464 / 466 اولین IC ها در صنعت است که کلیه عملکردهای اصلی مورد نیاز برای دیتالاگر ها، , usb )تولید کلاک با سرعت بالا ، درایور LCD ، مبدل AD با نوسانات RC با دقت بالا) ، جمع آوری داده ها (یعنی دما ، رطوبت ، و شتاب) ، نمایش داده ها و تولید پرونده PDF در یک تراشه.

در سالهای اخیر نگرانی های روز افزون در مورد ایمنی و امنیت مواد غذایی و داروها ، استفاده از دیتالاگر ها برای حفظ سرما بدون وقفه ، از تولید تا حمل و نقل و مصرف ، به ویژه برای مواد فاسد شونده و دارویی ، گسترش داده است. برای دیتالاگر ها ، که به طور معمول به بسته ها متصل هستند و در بسیاری از موارد یکبار مصرف هستند ، مهم است که با استفاده از باتری های کوچکتر در کنار قطعات کمتر ، هم اندازه و هم هزینه آن کاهش یابد.

عملکردهای اصلی دیتالاگر های 32 بیتی برای ورود داده های USB بر روی 1 تراشه در حالی که بهره گیری از تخصص LAPIS نیمه هادی در مصرف انرژی کم ، ایمنی زیاد صدا و عملکرد بالا است ، یکپارچه می کند. این MCU های جدید با استفاده از هسته پردازنده Arm Cortex M0 + 32bit برای دستیابی به عملکرد بالا با مصرف انرژی پایین. اطلاعات ورود به سیستم را می توان به راحتی در حدود 4 ثانیه به PDF تبدیل کرد و عملیات با استفاده از یک باتری تک سکه به مدت حداکثر 380 روز * 1 فعال می شود. علاوه بر این ، محصولات از ایمنی صوتی قوی LAPIS Semiconductor به ارث می برند و دستیابی به عملکرد پایدار حتی در شرایط شدید را ممکن می سازد. نیمه هادی LAPIS به شدت از تهیه کنندگان راه حل IoT در زنجیره تأمین و تدارکات با طراحی مرجع کامل با استفاده از فناوری پیشرفته کم مصرف LAPIS با قدرت کم مبتنی بر MCU ها و ارتباطات بی سیم LSI پشتیبانی می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *